Monday, July 27, 2009

mekanik akukah....!!!

tayar kereta pancit...mujur waktu itu kami sekeluarga telah selamat sampai ke rumah. bila diperiksa, terdapat paku yang terbenam dalam tayar. abah dengan abang ngah mula mengeluarkan spare tyre..mereka berdua memulakan tugas untuk menukar tayar tersebut...tiba-tiba muncullah seorang superwoman menyibukkan diri untuk memberi bantuan kecemasan...jeng...jeng...jeng....nak tengok aksi-aksi superwoman tukar tayar kereta?!! sila rujuk gambar di bawah.



..abangngah memulakan tugas..


...superwoman mula menyibukkan diri...



..boleh tahan berat juga benda ni...



..akhirnya..tayar berjaya dikeluarkan..


suspek dikenalpasti....paku oh paku...





...misi selesai.....




bukti superwoman buat keje...ngeh..ngeh..ngeh...

lihatlah minyak pada jari-jemariku....bukti yang gambar-gambar di atas bukan gimik semata-mata..hehehe

bukan sengaja pakai baju kurung tetapi adegan ini berlaku pada hari Khamis, 23 Julai 2009.. Waktu kejadian tidak dapat dipastikan dengan tepat tetapi berlaku selepas saya balik dari sekolah...Hari Khamis digalakkan memakai baju batik,jadi tak semena-mena,berbaju batiklah saya ketika menjadi superwoman...hehehe=)

pengalaman ini begitu berharga..terima kasih kepada abah dan abang ngah yang telah memberi kepercayaan kepadaku untuk belajar menukar tayar ketika pancit.....kini,aku faham siapa itu mekanik?!!!terima kasih kepada semua mekanik walau di mana anda berada kerana andalah penggerak sebenar kenderaan......terima kasih!!!!

No comments:

Post a Comment